Zuidereiland deel 2

19 april 2013 - Straat Cook, Nieuw-Zeeland

Queenstown wordt ook wel de adrenalin city genoemd. Je kan hier veel spectaculaire dingen doen, maar daar hangt ook een prijskaartje aan. We hebben dus moeten kiezen. We beginnen rustig aan in het kiwi birdlife centre. Aangezien we NZ niet kunnen verlaten zonder kiwi's gezien te hebben is dit een must voor ons. Naast kiwi's zijn er ook andere zeldzame vogels en een aantal reptielen aanwezig. Aan het eind van de middag staat er voor ons wat spectaculairs op het programma. Onder het genot van een zonnetje en een strak blauwe lucht rijden we naar Coronet Peak. Hier vandaan is Elianne wezen hanggliden en Jannette wezen paragliden. Foto's volgen nog. Verder wandelen we nog en gaan we uit eten. Na Queenstown rijden we via de Haast Pass naar Fox Glacier. Onderwijl genieten we van de uitzichten en maken we kennis met de onaangenaamheden van NZ: zandvliegen. In Fox Glacier is onze volgende grote activiteit gepland. We gaan een dag lang een gletsjerwandeling maken. Inspannend, maar zeker de moeite waard. Mooie ijsstructuren zijn te zien en te beklauteren. In het weekend doen we het daarna lekker rustig aan. We bezoeken een kerkje, waar incl ons 11 mensen zijn en iedereen geen minuut te vroeg komt, en rijden langs de westkust verder naar het noorden. We bezoeken een glowworm dell, honderden lichtgevende puntjes in een donker bos, en bezoeken een goudmijn. Verder naar het noorden toe komen we nog langs de pancake rocks. Deze rotsen zijn net op elkaar gestapelde pannenkoeken. De laagjes zijn opgebouwd uit de skeletten van schelpen. Ook zijn er grote blowholes in aanwezig wat maakt dat als de golven hoog zijn er water omhoog spuit. Na ons bezoekje aan de rotsen doorkruisen we het land weer naar de oostkust. Ondertussen nog een ochtend gebaad in de thermale baden van Hanmer Springs komen we schoon in Kaikoura aan. Deze stad is bekend vanwege de vele zeedieren die je kan zien. Wij willen graag gaan zwemmen met zeeleeuwen, maar omdat het weer inmiddels is omgeslagen en de zee te onrustig is, kan dit helaas niet doorgaan. Wel zien we een heleboel zeeleeuwen van dichtbij en wandelen we naar een waterval waar tientallen nieuwsgierige, kleine zeeleeuwtjes aan het spelen zijn. Daarna rijden we het laatste stukje naar Picton, de stad waar de ferry terminal naar het noordereiland zich bevindt. Momenteel zijn we met de overtocht bezig. Het weer voor de komende dagen is nogal regenachtig. Maar ook op het noordereiland zullen we ons zeker gaan vermaken.

1. Inge K.:
    Hé Eli!

Geweldig om dit allemaal te lezen en foto;s te zien.
    Nog lekker verder genieten van al dat moois!

XX Inge
  2. Margriet:
    19 april 2013
    Leuk hoor, jullie hebben al veel moois gezien en vast al heel veel foto's gemaakt. X
  3. Margrita:
    19 april 2013
    Wat gaaf allemaal!! ben benieuwd naar jullie foto's als jullie ooit weer in Nederland zijn (klinkt nu nog te ver weg). Maar de Fox Glacier, wandeling bij Pancake Rocks, Milford Sound dat klinkt in ieder geval zo gaaf! Goede herinneringen aan. Ik hoop dat jullie een onvergetelijk trip (nu al) hebben. Geniet nog even een paar maandjes heerlijk verder......
  4. Joke:
    23 april 2013
    Hoi Janette (en zus),

De foto's zien er goed uit!! Fijn dat jullie er van genieten!!
    Veel plezier nog!
  5. Brandina de Vries:
    23 april 2013
    Dag meiden,

Wat een avonturen! Jullie hebben wel lef. Leuk dat we zo kunnen meegenieten!
    Groetjes,
    brandina
  6. Fam. Groeneyk:
    24 april 2013
    We hebben weer genoten van jullie avonturen en prachtige foto's! Ondernemende meiden zijn jullie. Geniet er van.
    groetjes, fam. Groeneyk
  7. Lisanne:
    25 april 2013
    Meiden, wat klinkt het allemaal gaaf! Zo indrukwekkend! Ik ben benieuwd naar de rest van jullie reis en jullie verhalen en foto's als jullie terug zijn! Heel veel plezier nog!

Liefs Lies
  8. Janneke:
    26 april 2013
    Hoi Elianne,

gaaf om die mooie foto's te zien en die brede smile als je in de lucht dobbert. Wen je nog veel eme mooie avonturen toe down under
    Groetjes Janneke